onsdag 19 januari 2011

Julgran

När ska man slänga ut sin julgran? Ja det kan man ju fråga sig. Sedan några år tillbaka handlar vi vår julgran av Lindas (Linda dekorerar) pappa. Bättre granar får man leta efter. Alla granar som vi köpt där börjar efter att tag i stugvärmen att växa. Det är så fint när man ser de ljusgröna skotten komma fram. Jag har inte hjärta att slänga ut den, så den får stå ett tag till.
Som ni kanske kommer ihåg är jag galen i snögubbar. Drömmen är att jag en dag ska kunna ha enbart vackra snögubbekulor i min gran. Fick en underbart vacker kula i julklapp. Är det någon som vet var man kan köpa fina kulor i form av snögubbar? 2010 års gran med ljusgröna skott.......
......i massor.
Nytillskottet i snögubbefamiljen.
Denna bok fick jag av Petra i julklapp. Jättefin. En julklappsbok till.Ernst julbok är full med recept, blommor, fix och trix och pyssel och papp. Mycket kul läsning.

Nu ska jag gå och läsa Magnolias nya tidning.
Ha det.
Anna-Karin

2 kommentarer:

Paula sa...

Du måste ha mycket gröna fingar! Det är inget jag kan skryta med... Men kanske jag har andra kunskaper. Som att visa tapeter... Hur går det för er? Hör av er om jag kan bistå i er renovering på något sätt.

Kraaam!

Linda Dekorerar sa...

Det var ju bra ;-)
Köpte några snögubbar till min gran på Rusta, dom hade massor av olika julgranskulor innan jul.